Home » Financieel nieuws » Ferratum en Saldodipje storing

Saldodipje storing

Meest recente storingsmelding

Update 16-01-2024: Nieuwe storing(en) bekend.
Meld een storing hier.

Opmerkingen van klant(en) op dinsdag 16 januari:

Pamela: Kan niet inloggen op account en dit is al 2 dagen zo maar krijg nergens gehoor dit is echt waardeloos.

Ron: Saldodipje heeft nu al 24 uur een storing. Ogenschijnlijk lijkt het te werken echter krijg je de ene server communicatie fout na de ander.

Claire: Is er een storing? Ik kan niet inloggen.

Jason: Serverfout. Kan geen leningen aanvragen. Website is super langzaam ineens.

Marcel: Kan niet op site, site geeft storing aan.

Ron: Saldodipje geeft nu constant lening afgewezen terwijl ik al heel lang iedere maand lening aanvraag en weer terug betaal. Inkomensgegevens en maandlasten lopende leningen niet gewijzigd dus begrijp niet waarom nu iedere keer afgewezen wordt.

R: Aanvraag lukt niet. Blijft hangen bij de aanvraag en schiet dan opnieuw terug naar de aanvraag.

Stefanie: Wil een mini lening aanvragen maar blijf hangen bij afronden hoe op te lossen met spoed.

Ivor: Ik kan niet bij mijn aanvraag 2e minilening , de knop ga verder bedienen. Gaarne aanvraag uit mijn account halen zodat ik een nieuwe aanvraag kan doen.

Annet: Kan niet inloggen, waardoor aanvraagformulier niet ingediend kan worden. Foutmelding is onbekende fout.

Controleer of de storing bij Saldodipje is opgeheven

Alle informatie over de minilening

Ben je nieuwsgierig wat een minilening is en hoe dit precies werkt? Lees hier een uitgebreid artikel over het flitskrediet. Lees wat alle voorwaarden en kosten van een flitslening zijn. Bekijk een korte video over de minilening en volg het handige stappenplan voor een snelle aanvraag vanaf €100.

Opmerkingen van klant(en) op woensdag 29 november:

Kelly: 2e minilening aanvragen lukt niet knop ga verder blijft hangen.

Opmerkingen van klant(en) op dinsdag 14 november:

Cokzan: Wil minilening aanvragen maar bij aanvraagformulier kan ik niet meer verder. Blijft hangen!

Diane: Krijg het vandaag niet voor elkaar om de.verificatie te doen, 10 keer geprobeerd. Bank zegt goedgekeurd maar krijg elke keer een mail terug van saldodipje verificatie niet gelukt.

Opmerkingen van klanten op vrijdag 6 oktober 2023:

Riekie: Ik zou per oktober weer geld kunnen lenen. Maar het systeem blijft aangeven dat ik geen geld kan lenen.
Hajm: Site werkt niet.
Jenneke: Heb een bericht gehad van Saldodipje dat er een technische problemen met onze tweede lening. Ze doen hun best om dit op te lossen maar nog steeds niks gedaan.
S: Probeer tweede minilening staat er al in ik kom niet verder met akkoord knop, wat moet ik nu doen is er nog steeds storing.
Lucienne: Kan niet op verder klikken met een lening. Ben er klaar mee, duurt zo lang om geholpen te worden. Met iets dat niet eens hoort vast te lopen.


Opmerkingen van klanten op vrijdag 7 juli 2023:

Christopher: Lening gedaan vrijdag 30-06-2023 goedkeuring gekregen maar geen geld!!
Marietje: Waarom doen jullie niet wat aan de storing geen enkele knop werkt kan wel hoger aanvraag doen maar dat wil ik niet ik word hier moe van.
Ries: Ja je kan lenen vanaf 1000 maar ja moet je binnen 5 dagen terug betalen dan betaal je 1014 euro zo niet wacht je langer komt er 250 300 bij dan wordt duur maar ja wel raar dat die site geen kleine bedragen meer geeft.

Opmerkingen van klanten op donderdag 15 juni 2023:

Thea: Kan nog steeds niet een aanvraag doen. Hij blijft hangen bij dat je meer kunt lenen. Hoe lang duurt het nog?
Patrick: Blijft hangen bij u kunt meer lenen.
Nick: De webpagina om meer te lenen reageert niet. Blijft zichzelf steeds opnieuw herhalen en reageert niet op keuze knoppen. niet op de keuze knop (nee bedankt) en ook niet op de keuzeknop (Hoger bedrag).
Deb: Waarom reageert saldodipje nergens meer op de site werkt niet meer.
Lef: Kan geen lening aanvragen. Blijft hangen bij pagina "Kan meer lenen dan…"
Deb: Nog steeds hetzelfde. Je kan pas bij 1000 lenen dat werkt dus wel.
Irene: Kan geen aanvraag doen, de aanvraag blijft hangen in, goed nieuws, u kunt meer lenen.
Daarna stopt de site.

Opmerkingen van klanten op vrijdag 2 juni 2023:

Louisa: De problemen met aanvragen Saldodip zijn er nog steeds (website blijft hangen op de pagina 'je kunt een hoger bedrag lenen'). Heeft iemand hier al iets over gehoord of een alternatief?
Joke: Geld aangevraagd op 31 mei maar nog steeds niet binnen gekregen wordt mij van alles beloofd ze hadden storing maar is nog niet verholpen maar ik nog steeds niet mijn geld.
Candida: Probeer al dagen een nieuwe lening aan te vragen maar komt niet verder bij het indienen. Net weer geprobeerd maar je kunt niet verder gaan.
Maureen: Doet het nog steeds niet.
Wilma: Vanaf vrijdag al problemen met geld opnemen hopelijk snel opgelost storing.
Ralf: De webpagina om meer te lenen reageert niet. Blijft zichzelf steeds opnieuw herhalen en reageert niet op keuze knoppen. niet op de keuze knop (nee bedankt) en ook niet op de keuzeknop (Hoger bedrag).
Ries: Ja en opgemerkt heel raar kleine bedragen kun je niet krijgen 1000 euro wel ja daar verdienen ze 250 op site werkt niet goed.
Linda: Lijkt wel of website half offline is. Bij lening aanvraag blijft het hangen op de pagina met goed nieuws u kunt meer lenen. Verder kom j niet. En klantenservice is ook offline.
Wilma: Ik kom niet verder dan 200 opnemen krijg steeds u kan meer opnemen wat ik niet wil.
Diane: Ik kom niet verder met mijn aanvraag. Ik mag veel meer lenen, maar wil dat niet.

Opmerkingen van klanten op zaterdag 20 mei 2023:

Sander: Ik kom niet verder met minilening aan te vragen? Er staat dat ik meer kan lenen. Waar ik ook op druk ik kom niet verder.
Sabrina: Bij de aanvraag geeft die aan dat ik meer kan lenen maar dat wil ik niet en als ik op nee bedankt druk kom ik steeds weer bij het zelfde scherm met dezelfde vraag.
Wilmir: Al dagen staat er na " goed nieuws! U kunt meer lenen dan u had gedacht" maar na op nee drukken blijft die op diezelfde pagina hangen. Laadt wel maar gaat niet verder.
Sam: de webpagina om meer te lenen reageert niet. Blijft zichzelf steeds opnieuw herhalen en reageert niet op keuze knoppen. niet op de keuze knop (nee bedankt) en ook niet op de keuzeknop (Hoger bedrag). Ergens gaat er al een paar weken iets niet goed met de website.
Marta: Als ik probeer mijn aanvraag bevestigen pagina voor het opnieuw opgeladen en dus kan ik mijn aanvraag niet afronden. Zal wel op mobiel als op pc. Geen aan voort van klantenservice en het live chat is afgesloten.
Marijke: Kom niet verder met de aanvraag. Hij laad niet.
Kiran: Als ik een lening wil aanvragen gaat het niet verder dan u kunt meer lenen ik kan mijn lening niet afronden.

Opmerkingen van klanten op dinsdag 4 april 2023:

Ronnie: Kan al een paar dagen niet inloggen, krijg steeds melding, onbekende fout.

Opmerkingen van klanten op dinsdag 14 februari 2023:

Mariette: Wil graag 2e mini lening aanvragen maar het lukt niet.

Mariska: Onbekende fout of service error fout.

Hendrik: Aanvragen lening lukt niet wegens onbekende fout. Bij navraag blijkt er een storing te zijn.

Ana: Kan niet inloggen.

Selma: Ik kan niet inloggen…scherm gaat steeds terug naar waar ik mijn financiele gegevens in moet vullen en er staat "onbekende fout"

Opmerkingen van klanten op donderdag 27 oktober 2022:

Charon: Ik wil inloggen maar er staat dat mijn account niet bestaat.

Jennie: Onbekende fout bij Saldodipje.

Kyle: Bij mijn aanvraag krijg ik steeds een communicatiestoring.

Mija: Ik wil mijn lening terugbetalen maar uw site wekt niet en loopt steeds vast, ben de hele morgen al bezig maar het lukt niet.

Hendrik: Ik krijg bij ingevulde gegevens aanvraag lening telkens er is een onbekende fout opgetreden.

Jelle: Ik wil voor de eerste keer een lening afsluiten. Ik krijg een foutmelding dat het uploaden mislukt is.

Natas:
Bij gegevens wijzigen krijg krijg ik de melding: onbekende fout en met een lening word ik afgewezen terwijl ik het vaker gebruik…

Marina
: Als ik de aanvraag wil versturen staat er steeds ‘onbekende fout’. Hierdoor kan ik niet verder en de aanvraag indienen.

Maareen zegt: Ik wil mijn lening aflossen. Onderaan de knop bij ideal/trusty gaat het fout komt ogenblik geduld en verder gaat het niet.

Rachima: Is er een storing bij het betalen in het systeem van Saldodipje? Ik probeer al vanaf vanochtend mijn 2e betaling via IDEAL of Trustly te betalen echter krijg ik een foutmelding en de vraag of ik het nog een keer zou willen proberen. Ik heb inmiddels al wel 10 x opnieuw geprobeerd, maar hij blijft zeggen dat de aanvraag niet lukt? Overigens is geen aanvraag, maar een betaling die ik wil doen. Graag verneem ik of er daadwerkelijk problemen zijn met de link om te betalen.

Angelina: Ik wil mijn lening terug betalen. Maar ik log in en doe alle cookies inschakelen en dan kan ik iets verder konen. En dan klik ik op volledige lening terug betalen. Dan krijg ik weer alles inschakelen en dan schiet ie op hulpcentrum. Maar krijg het betaalscherm niet weer. Dan staat er dat het niet lukt probeer het nog een keer.

Rene schrijft: Ik heb vanmorgen een lening vroegtijdig afgelost en dat is nu nog steeds niet bijgewerkt. Vervolgens heb ik de klantenservice gebeld en die hebben mij uitgelegd dat er momenteel bij Saldodipje een Ideal-storing is waardoor de telefoon roodgloeiend staat. Ze hebben mij toegezegd dit euvel zsm te verhelpen.

Pascalle meldt: Lening heb ik afbetaald, maar blijf geregistreerd staan als openstaand. Hierdoor kan ik helaas geen nieuwe lening aanvragen.

Hugo zegt: Als ik mijn ID heb geüpload en ik daarna naar de volgende pagina wil, krijg ik de melding server communicatie fout. Dit was er een aantal weken geleden ook al
Ikram zegt dat hij zijn paspoort niet kan versturen.

Jessica:Mijn aanvraag blijft “hangen” en kom dus niet verder in het proces.

Yas meldt via het contactformulier dat hij na het invullen van zijn gegevens en het uploaden van een kopie van zijn paspoort een foutmelding krijgt. Hij zit nu wat met de handen in het haar, omdat hij niet weet wat hij nu moet doen om het probleem op te lossen.

Johannes: Ik ben een vaste klant bij saldodipje, gisteren ( 26-07-2022 ) heb ik mijn bestaande lening afgelost om direct weer een nieuwe lening aan te vragen! in het systeem blijft staan dat ik nog een openstaande rekening heb! ( zelfs een dag later nog ).

Update. Er worden veel klachten gemeld over Saldodipje. Danielle, Bob, Romana, Priscilla, Leon, Kadija, Carlo, Olcay en Hussein vertellen dat ze niet kunnen inloggen met een bestaande pincode, waardoor ze hun leningen niet kunnen aflossen. 

Update 03-05-2022. Nog steeds meldingen van klanten van Saldodipje die hun aanvraag niet kunnen afronden vanwege een storing aan de website. Opmerking van Anouk die zegt dat zij de aanvraag niet kan afronden, omdat de button niet in beeld komt.
Er wordt gewerkt aan een oplossing.

Update 29-04-2022. Melding dat een klant haar identiteitsbewijs niet kan uploaden, storingsmelding. Ashwin zegt dat zijn aanvraag zonder reden werd afgewezen.

22-04-2022. Nieuwe storing bij Saldodipje ontstaan.

Update 14:44 uur. Helaas toch weer veel storingsmeldingen nu. Ik ontving het afgelopen uur een melding van Roderick, Angelina, Mike en Brenda, dat zij bij het aanvragen van een minilening een foutmelding krijgen. Welke foutmelding zij precies krijgen werd niet verteld.

De grote systeemstoring en veiligheidswaarschuwing bij Saldodipje zijn verholpen.
Toch ontvang ik een beperkt aantal opmerkingen. Zo schrijft Fabian dat zijn lening automatisch wordt afgewezen terwijl hij geen lening heeft openstaan. Onbekend is of het hier een storing betreft. 

18-04-2022. Storing Saldodipje veiligheidswaarschuwing.

Naar het eerder leek dat de systeemstoring bij Saldodipje grotendeels verholpen was, reageren nu veel mensen op het feit dat er een veiligheidswaarschuwing wordt getoond wanneer zij de website bezoeken. Dit komt door een fout in een beveiligingscertificaat. Er wordt gewerkt aan een oplossing voor dit probleem.

17-04-2022. Storing Saldodipje gedeeltelijk verholpen.

Er wordt gewerkt aan een spoedig herstel. Afgelopen week werd Saldodipje getroffen door een serieuze systeemstoring. Deze lijkt voor het grootste gedeelte te zijn opgelost, maar er komen nog wel steeds klachten van consumenten binnen. Peter-Kees vertelt dat hij een veiligheidswaarschuwing krijgt. Sylvia kan als bestaande klant niet inloggen. Mandy kan geen nieuwe minilening aanvragen omdat ze niet kan inloggen.

13-04-2022. Een systeemstoring heeft Saldodipje getroffen.

Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Iris weet te vertellen dat haar aanvraag is afgewezen terwijl zij geen openstaande leningen heeft. Georgette meldt een systeemstoring. Een zekere heer E lukt het niet om zijn identiteitsbewijs te versturen. Karaman zegt dat er geen antwoord komt op zijn gestelde vraag per email.

10-04-2022. Nog steeds veel storingsmeldingen bij Saldodipje. Yvon en Aziza zeggen dat zij bij aanvraag een storingsmelding krijgen. Marit vertelde dat zij al 2 dagen lang haar legitimatiebewijs niet kan uploaden. Monique meldt dat ze een aanvraag voor een minilening van €500 niet kan afronden.

07-04-2022. Verschillende gebruikers van Saldodipje melden dat het aanvragen van een minilening niet lukt. Waaronder Kevin die zegt dat hij geen minilening kan aanvragen terwijl hij geen oude lening heeft openstaan. Diana meldt dat zij bij aanvraag een systeemstoring in beeld krijgt. Natas schrijft dat hij wel is goedgekeurd, maar nog niets heeft ontvangen. Denny zegt dat hij de code niet krijgt om te kunnen inloggen.

07-03-2022. Michael weet te melden dat hij constant een onbekende foutmelding krijgt. Of dit plaats vindt bij het inloggen op de website van Saldodipje, of bij het aanvragen van een nieuwe minilening is niet bekend.

04-03-2022. De storing waarbij Saldodipje onbereikbaar werd is inmiddels verholpen. Bestaande klanten kunnen weer inloggen en nieuwe klanten kunnen een aanvraag voor een minilening indienen.

03-03-2022. Een grote storing heeft toegeslagen bij Saldodipje. Het gedeelte van de website waar de aanvragen voor een minilening plaatsvinden is onbereikbaar geworden. Klanten kunnen op dit moment dan ook geen minilening aanvragen. Er wordt aan een oplossing gewerkt en de storing zal zo snel mogelijk worden hersteld.

28-02-2022. M meldt via het contactformulier dat er niet kan worden ingelogd. Meerdere malen geprobeerd, maar krijgt constant als melding ‘onbekende fout'. Het lukt wel om een nieuwe pincode aan te vragen maar vervolgens lukt het inloggen met deze nieuwe pincode niet.


02-03-2022. Trudy weet te melden dat zij op de website van Saldodipje tijdens het inloggen constant een foutmelding krijgt. D Het betreft hier elke keer een onbekende fout volgens Trudy.

Renate geeft aan dat zij enkele dagen geleden al een aanvraag heeft ingediend, maar deze staat nu nog steeds op verwerken. Er lijkt geen voortgang in het proces te zitten. Ook zegt Renate dat zij geen email heeft ontvangen met een bevestiging van de ontvangst van de aanvraag.

30-01-2022. Jolanda geeft het volgende aan: Heb minilening aangevraagd, maar krijg melding van openstaand bedrag. Dit klopt niet. Telefonisch niet bereikbaar.

Update 03-11-2021. Mevrouw D. meldt dat zij 2 dagen geleden een email heeft ontvangen dat de lening is uitbetaald, echter heeft zij tot op heden nog niets op haar rekening ontvangen. De klantenservice van Saldodipje kan ze volgens eigen zeggen niet bereiken.


Update 05-10-2020. Meerdere klanten melden dat zij niet kunnen inloggen en ook geen pincode toegestuurd krijgen. Ook is er een melding van het feit dat de pincode te laat wordt verstuurd en dus bij gebruik reeds verlopen is.

✅ Er wordt aan een oplossing gewerkt.


Update 04-10-2020. Klant meldt dat hij niet kan inloggen en geen wachtwoord krijgt toegestuurd.


Update 21-08-2020. Meerdere meldingen dat er geen betaalknop op de website van Ferratum wordt getoond. Klanten die een lening willen terugbetalen kunnen dat om die reden niet doen.

Er wordt aan een oplossing gewerkt.


Update 14-07-2020. Een klant weet te melden dat hij niet kan inloggen voor het aanvragen van een nieuwe minilening.


Update 07-07-2020. Een klant meldt dat hij het online aanvraagformulier niet kan verzenden.

Stefan: ´Je kunt geen aanvragen doen werkt niet springt terug naar de pagina waar je alles hebt ingevuld en dan gebeurt er niks ook in historie geen nieuwe aanvraag zichtbaar


Update 30-06-2020. Opmerking van Nienke dat er geen pincode verstuurd wordt om in te kunnen loggen.


Update 25-06-2020. Opmerking over het feit dat een al afbetaalde lening in het systeem blijft staan als onbetaald. Klant kan dus geen nieuwe lening aanvragen.

Klant Lia: ´Ik krijg geen bevestiging dat mijn lening is afbetaald, ook geen link voor een nieuwe lening, heel vervelend.´


Update 24-06-2020. Meerdere storingsmeldingen (12) over het feit dat een lening niet kan worden afgelost met iDeal.
✅ Er wordt aan een oplossing gewerkt.

Sammy: ´Kan mijn lening niet aflossen, omdat het IDEAL linkje maar 2 banken aangeeft, waaronder mijn bank niet tussen staat!!! Alleen ABN AMRO EN ASN!´

Serena: ´Ik wil mijn lening afbetalen maar ik kan geen bank selecteren om met iDeal te betalen.´

Jode: ´Na aflossen lening is het niet mogelijk een nieuwe lening aan te vragen, ik krijg ook geen mail dat de betaling goed ontvangen is (in leenhistorie staat lening als terugbetaald maar kan geen nieuwe aanvragen). Wanneer is dit opgelost? Chat is er ook niet meer?´

Anoniem: ´Kan lening niet aflossen omdat IDeal pagina een foutmelding geeft. Wat nu?´

Ingrid: ´Ik kan mijn lening nog steeds niet terugbetalen als ik voor de ideal link kies staat er invalid pagina. Hoe kan ik alsnog mijn lening betalen.´

Aniek: ´Ik kan geen bank aanvinken bij betaling dmv ideal´

Jose: ´Ik wil lening terug betalen maar blijf hangen bij IDEAL. Kan geen bank aangeven.´

Jim: ´Ik kan mijn volledige lening niet met ideal betalen kan de bank niet selecteren . is er een storing want er komt elke keer invalid te staan. Help mij ben nu al een uur bezig. met deze betaling te willen afronden

Ingrid: ´Ik kan mijn minilening niet terugbetalen blijft telkens hangen en kom niet verder.´


Update 20-06-2020. 5 bestaande klanten melden verschillende storingen.

1. De iDeal link om een lening terug te betalen werkt niet. Er kan geen bank geselecteerd worden.
2. Een al afbetaalde minilening blijft als onbetaald in het systeem staan. Er kan dus nog geen nieuwe minilening worden aangevraagd.
3. Jari meldt dat hij niet kan inloggen omdat hij geen pincode krijgt toegestuurd.

✅ Er wordt aan een oplossing gewerkt.


Update 19-06-2020. 2 bestaande klanten die hun lening willen aflossen kunnen niet met iDeal betalen. De button om een betaling te verrichten werkt niet.

Klant meldt: ´Ik probeer mijn lening af te betalen, maar ik kan niet via ideal betalen, er staat invalide site op. Hoe kan ik nu betalen, ik wil zo snel mogelijk van de lening af. Ik probeer het via de chat te vragen maar niemand verschijnt.´


Update 17-06-2020. Een melding van een bestaande klant die deze keer wel kan inloggen, maar zijn lening niet kan aflossen met iDeal. Hieronder zijn opmerking.

Klant Mike meldt het volgende: ´Ik heb zojuist ook mijn openstaande lening proberen af te lossen. Via ideal lukt dit niet, krijg je de melding: “Invalid step.” dus heb het via trustly gedaan. De betaling is nu dus wel afgeschreven en kwam ook netjes op de betalingspagina terug (groen balkje dat het enkele minuten kan duren), echter nu 2 uur verder, maar de lening staat nog steeds open


Update 16-06-2020. Nieuwe storingsmelding over het feit dat een openstaande lening niet kan worden afgelost bij Ferratum.

Klant Bart meldt het volgende: ´Ik log in en dan wil ik het laatste bedrag betalen, klik dan op de oranje knop om alles te betalen. Dan opent die het wel en staat er geef uw bank op, maar kan mijn bank er niet tussen zetten kan helemaal de lijst van banken niet openen en wat minder iDeal staat dat kan ik wel openen, maar dat kan ik niet staat bij dat je dan gegevens moet door geven en later moet inloggen via de app en dat Ferratum de betaling er dan van af haalt. Maar daar hou ik niet zo van, hoe moet ik dit oplossen want ik wil graag de lening afbetalen.


Update 15-06-2020. Wederom een melding van een bestaande klant die zijn lening heeft afgelost, maar de lening staat nog steeds open bij Ferratum. Gebruik de chatfunctie van Ferratum tijdens openingstijden om het probleem op te lossen. 


Update: 10-06-2020. De storing dat bij inloggen bij Ferratum een afbetaalde lening nog als openstaand werd aangemerkt is naar het zich laat aanzien opgelost. Zowel Ferratum als Saldodipje hebben op dit moment geen storingen.


Update: 31-05-2020. Een mevrouw meldt zojuist dat zij als bestaande klant haar lening heeft afgelost, maar dat deze na inloggen op Ferratum nog steeds open staat.


Update: Vrijdag 29-05-2020. Geen nieuwe storingen gemeld sinds 2 dagen geleden. Het bezoekersaantal op deze storingspagina blijft hoog, echter zijn er geen nieuwe meldingen binnen gekomen. Melden kan via het contactformulier.

Update: Woensdag 27-05-2020. Een bestaande klant meldt zojuist dat hij niet kan inloggen bij Ferratum.


Update: Donderdag 21-05-2020. Verschillende consumenten melden dat vanwege het coronavirus en de daarmee samenhangende economische onzekerheid, zowel Ferratum als Saldodipje veel strikter zijn geworden met het goedkeuren van een minilening. Zorg dus vooral dat je aan de gestelde voorwaarden voldoet wanneer je een aanvraag gaat indienen.

De voorwaarden in het kort:
1. Je hebt een regelmatig inkomen.
2. Er is geen openstaande minilening.
3. Eerdere minileningen zijn netjes op tijd afgelost.
4. Je bent minimaal 18 jaar oud.

Lees uitgebreider over de voorwaarden voor een minilening.

Zorg ook vooral dat je de gevraagde papieren, zoals legitimatie en loonstrook of bankafschrift direct opstuurt. Probeer ook niet een te hoog bedrag aan te vragen. Is het je eerste aanvraag, dan zou ik niet boven de 500 euro gaan.

Verschil minilening en pluslening

Minilening is het lenen van een klein bedrag vanaf €100 tot maximaal €1000.
Bedragen van €100 tot en met €500 dienen in 1 keer te worden afgelost binnen 30 dagen.
Bedragen van €600 tot en met €1000 dienen in 1 keer te worden afgelost binnen 45 dagen.

Pluslening is het lenen van een groter bedrag vanaf €1100 tot maximaal €1800.
Al deze bedragen mogen in meerdere termijnen worden afgelost, maar altijd binnen 62 dagen.


Saldodipje inloggen (uitleg)

1. Log in via mijn Saldodipje

Heb je al een minilening lopen bij Saldodipje, of heb je zojuist een activatie-link toegestuurd gekregen? Dan kun je inloggen op de klantomgeving op de website van Saldodipje. Ook klanten die een pincode hebben ontvangen kunnen op dezelfde manier inloggen.

Wanneer je naar de beginpagina gaat, dan zie je rechts bovenin een button waar staat ´Mijn account´.

Mijn account bij saldodipje
Inloggen bij Saldodipje beginpagina

2. Vul je gegevens in

Op het scherm welke je nu te zien krijgt vul je je geboortedatum en je mobiele telefoonnummer in. Verstuur deze gegevens voor het ontvangen van een eenmalige pincode op je mobiele telefoon. Op dezelfde pagina kun je ook je telefoonnummer wijzigen mocht je een nieuw nummer hebben welke nog niet bekend is in het systeem van Saldodipje.

inloggen voor bestaande klanten
Vraag je pincode aan

3. Log nu in op je klantomgeving

Heb je bovenstaande stappen succesvol uitgevoerd? Nu kun je inloggen bij Saldodipje. Is het niet gelukt dan kun je op openingstijden ook gebruik maken van de chatfunctie om jouw specifieke probleem op te lossen.

Log hier in op Saldodipje


Dinsdag 25-02-2020. Alle achterstanden bij zowel Ferratum en Saldodipje lijken te zijn ingelopen. Ook zijn er geen klachten over storingen aan de websites binnen gekomen.


Maandag 17-02-2020. Het aantal klachten wat ons bereikt is drastisch afgenomen. het lijkt er op dat de achterstanden in uitbetalingen goed worden weggewerkt. Echter lijken de problemen zoals eerder genoemd, met het verifiëren van je bankrekening nogal hardnekkig te zijn. Er wordt nog steeds gewerkt om de service weer 100% optimaal te maken.


Donderdag 13-02-2020. Een aantal klachten druppelen nog binnen. Gemeld wordt dat het vooral leningen betreft die aangevraagd zijn tijdens de storing van de websites van Ferratum en Saldodipje. Deze storing was vooral verleden week voelbaar.

Nieuwe aangevraagde leningen worden wel weer snel uitbetaald.


Woensdag 12-02-2020. Toch weer wat nieuwe klachten. Mevrouw B. meldt dat zij haar IBAN niet kan verifiëren. Zij heeft dit naar eigen zeggen juist uitgevoerd, maar het systeem blijft een foutmelding geven. Zij heeft eerdere minileningen wel op een correcte manier ontvangen.

Vanwege de grote drukte bij de klantenservice kan het wat langer duren om antwoord te krijgen op vragen die per email gesteld worden.

✅ Ook aan bovengenoemde storing wordt gewerkt.


Dinsdag 11-02-2020. Achterstanden in de uitbetalingen zijn zo goed als ingelopen. Nieuwe aangevraagde minileningen worden weer supersnel uitbetaald door Ferratum en Saldodipje :)

✅ Geen storingen aan de websites gemeld.


Maandag 10-02-2020. De meeste achterstanden in de uitbetalingen bij Ferratum en Saldodipje zijn inmiddels verholpen. Het kan voorkomen dat er nog een kleine achterstand is. Er wordt ook vandaag weer hard aan gewerkt om deze weg te werken.

✅ Geen storingen aan de websites gemeld.

Vrijdag 07-02-2020. Veel achterstanden in de uitbetalingen ingelopen.

✅ Geen storingen aan de websites gemeld.


Donderdag 06-02-2020. De achterstanden worden nu goed weggewerkt. Log in op je account om de stand van zaken te bekijken.

✅ Ook de snelheid van goedkeuren en toesturen van link voor testbetaling moet nu weer in orde zijn.


Woensdag 05-02-2020. Nog steeds achterstand in de uitbetalingen van goedgekeurde leningen. Ook vandaag zal er weer een gedeelte van de achterstand worden weggewerkt.

✅ Controleer je account bij Ferratum of Saldodipje voor updates in de uitbetaling.


Dinsdag 04-02-2020. Niet veel veranderd sinds gisteren. Geen storingen meer op de websites van Ferratum en Saldodipje.

Echter nog wel achterstanden in de uitbetaling van goedgekeurde leningen. Ook is er een achterstand in het goedkeuren van minileningen.

✅ De achterstanden worden actief weggewerkt.


Maandag 03-02-2020. Er is nog steeds een achterstand in de uitbetalingen van goedgekeurde minileningen bij Ferratum en Saldodipje. Vandaag wordt hard gewerkt om de achterstand in te lopen.

✅ De storingen aan beide websites lijken te zijn verholpen.


Zaterdag 01-02-2020. De uitbetalingen van goedgekeurde leningen zijn vertraagd. Ook de klantenservice is nog lastig bereikbaar vanwege dit probleem. De achterstanden worden ingelopen. Dit geldt voor zowel Ferratum, als voor Saldodipje.


Vrijdag 31-01-2020. De storingen aan de websites van Ferratum en Saldodipje zijn grotendeels verholpen.

Er is nog wel een achterstand in de uitbetalingen. Verschillende klanten melden dat zij sinds vrijdag op uitbetaling wachten. Onbekend is nu nog of zij vandaag wel een betaling krijgen.


Donderdag 30-01-2020. Tot nu toe nog onbekend of de storingen ook vandaag aanhouden.
Bekend is wel dat er een achterstand in de uitbetalingen van goedgekeurde leningen is.

– Meerdere klanten melden dat hun aanvraag is goedgekeurd met de melding dat deze is uitbetaald. Echter hebben zij nog niets op hun rekening ontvangen. Klant van Ferratum zegt dat hij afgelopen vrijdag een goedkeuring heeft gekregen en nog steeds wacht op uitbetaling.

✅ Ferratum en Saldodipje zijn druk doende om de vertraging te verhelpen. Een en ander is ontstaan na een update van de website, begin januari.

Later vandaag meer

Aantal storingsmeldingen vandaag: 92


Woensdag 29-01-2020. De problemen van gisteren (dinsdag) lijken ook vandaag nog aan te houden.

1. Een bestaande klant zegt dat zij een afwijzing voor een minilening heeft gekregen, terwijl zij een aantal eerdere leningen zonder problemen kreeg goedgekeurd. Onbekend is of het hier een storing betreft, of een afkeuring vanwege een wijziging in de persoonlijke situatie.

2. Een klant van Ferratum zegt dat zij een lening heeft aangevraagd, maar geen respons krijgt van het bedrijf. Er was geen foutmelding op de website.

3. Het kan zijn dat het op dit moment zo druk is vanwege een achterstand dat de responstijd van zowel Ferratum als Saldodipje langer is dan gebruikelijk.

Aantal storingsmeldingen: 126

Dinsdag 28-01-2020. Een mevrouw meldt dat zij bij het aanvragen van een lening de melding krijgt dat er reeds een aanvraag loopt. Volgens haar klopt dit niet (2x door verschillende klanten gemeld). Dit houdt in dat zij nu geen aanvraag kan indienen. Op de chat heeft zij naar eigen zeggen meer dan 100 wachtenden voor zich.

Een andere klant zegt dat hij bij de aanvraag een error krijgt en ook de melding dat de klantenservice niet bereikbaar is.

Klant meldt dat hij wel een lening kon aanvragen, alleen niet een link via email ontvangen heeft om een testbetaling te doen.

Aantal storingsmeldingen: 73


Maandag 27-01-2020. Naar het zich laat aanzien zijn de storingen bij Ferratum en Saldodipje verholpen. Ook de klantenservice is weer bereikbaar. Er is de afgelopen dagen hard gewerkt om de bestaande en nieuwe klanten weer van dienst te kunnen zijn.


Zaterdag 25-01-2020. Voor zover bekend zijn de storingen van gisteren (vrijdag) nog niet verholpen. Later volgen updates.

Storingen: Kan niet inloggen, kan geen aanvraag indienen, kan geen garantsteller selecteren, foutmelding bij aanvragen.

Openingstijden van Ferratum en Saldodipje zijn van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00. Vandaag en morgen zal het dus extra lastig zijn om met de klantenservice in contact te komen.

Aantal storingsmeldingen: 295

Vrijdag 24-01-2020. Klant meldt ons dat zij sinds vanmorgen geen nieuwe minilening kan aanvragen terwijl ze daar wel voor in aanmerking komt. Ze zegt dat er telkens een foutmelding op het scherm verschijnt. Onbekend is tot nu toe of dit een incidentele storing is, of een storing in het systeem van de website(s).

Verschillende klanten melden dat het lastig is om de klantenservice te bereiken. Vanwege de vermoedelijke storing is het nu drukker dan normaal. Er wordt naar het probleem gekeken.

Klant meldt dat er geen externe garantsteller kan worden geselecteerd.

Aantal storingsmeldingen: 275


20-01-2020. Op dit moment zijn er geen storingen meer bekend. Het probleem met het inloggen is verholpen. Klanten die in 2019 een minilening hebben gekregen en deze willen aflossen kunnen terecht op een speciale pagina. Dit alles heeft te maken met een update van de website, toen zijn er een aantal storingen ontstaan. Voor zover bekend zijn deze nu verholpen.

14-01-2020. Er is een storing bekend waarbij klanten die eerder een minilening van Ferratum of Saldodipje hebben afgenomen, niet kunnen inloggen. De storing is hardnekkig en geeft veel problemen voor bestaande klanten. De storing is ontstaan na een update van de websites van beide aanbieders. Er wordt gewerkt aan een oplossing voor het probleem.

02-01-2020. Vanaf vandaag zullen de websites van Ferratum en Saldodipje een update ondergaan. Het is dan ook tijdelijk niet mogelijk om een minilening aan te vragen. Waarschijnlijk is de storing cq. update van korte duur. Wanneer beide websites weer beschikbaar zijn voor het lenen van een klein bedrag, dan zal dit bericht worden bijgewerkt.


Vraag & antwoord

Is er op dit moment een storing bij Saldodipje?

De laatste storingsmelding betrof problemen met inloggen. Lees het artikel om de updates over storingen bij Saldodipje te bekijken. Deze worden regelmatig bijgewerkt aan de hand van opmerkingen van klanten.

Wat is een Saldodipje?

Saldodipje is de enige aanbieder in Nederland die een kleine lening (minilening) aanbiedt. Vanaf €100 tot maximaal €1800 zonder BKR toetsing. Saldodipje bekijken.


Auteur

Marcel Bijsterveld

Mijn grote passie is informatief schrijven over financiële onderwerpen. Dat is de reden dat ik deze veelzijdige website ben begonnen in 2014. Ik vind het leuk om mezelf te verdiepen in alle aspecten over financiën en dit op het internet te delen.

Waar wil je geld voor lenen?

Veel gekozen leenbedragen

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van lage rente