Home » Financieel nieuws » Ferratum en Saldodipje storing

Ferratum en Saldodipje storing

Update 14-10-2020: Geen storingen bekend – Lees onder

Chat Ferratum


Kijk hier voor hulp bij inloggen bij Ferratum



Update 05-10-2020. Meerdere klanten melden dat zij niet kunnen inloggen en ook geen pincode toegestuurd krijgen. Ook is er een melding van het feit dat de pincode te laat wordt verstuurd en dus bij gebruik reeds verlopen is.

✅ Er wordt aan een oplossing gewerkt.


Update 04-10-2020. Klant meldt dat hij niet kan inloggen en geen wachtwoord krijgt toegestuurd.


Update 21-08-2020. Meerdere meldingen dat er geen betaalknop op de website van Ferratum wordt getoond. Klanten die een lening willen terugbetalen kunnen dat om die reden niet doen.

Er wordt aan een oplossing gewerkt.



Ferratum openingstijden

Ferratum is open voor het aanvragen van een minilening 24 uur per dag, 7 dagen per week. Echter wanneer je vragen hebt en je wil de klantenservice bereiken dan zijn de openingstijden als volgt:
Maandag: 09:00 – 17:00
Dinsdag: 09:00 – 17:00
Woensdag: 09:00 – 17:00
Donderdag: 09:00 – 17:00
Vrijdag: 09:00 – 17:00
Zaterdag: Gesloten
Zondag: Gesloten

Saldodipje openingstijden

Saldodipje is open voor het aanvragen van een minilening 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Echter wanneer je vragen hebt en je wil de klantenservice bereiken dan zijn de openingstijden als volgt:
Maandag: 09:00 – 17:00
Dinsdag: 09:00 – 17:00
Woensdag: 09:00 – 17:00
Donderdag: 09:00 – 17:00
Vrijdag: 09:00 – 17:00
Zaterdag: Gesloten
Zondag: Gesloten



Update 31-07-2020. Dieneke meldt dat zij haar legitimatiebewijs niet kan versturen.


Update 14-07-2020. Een klant weet te melden dat hij niet kan inloggen voor het aanvragen van een nieuwe minilening.


Update 07-07-2020. Een klant meldt dat hij het online aanvraagformulier niet kan verzenden.

Stefan: ´Je kunt geen aanvragen doen werkt niet springt terug naar de pagina waar je alles hebt ingevuld en dan gebeurt er niks ook in historie geen nieuwe aanvraag zichtbaar


Update 30-06-2020. Opmerking van Nienke dat er geen pincode verstuurd wordt om in te kunnen loggen.


Update 25-06-2020. Opmerking over het feit dat een al afbetaalde lening in het systeem blijft staan als onbetaald. Klant kan dus geen nieuwe lening aanvragen.

Klant Lia: ´Ik krijg geen bevestiging dat mijn lening is afbetaald, ook geen link voor een nieuwe lening, heel vervelend.´


Update 24-06-2020. Meerdere storingsmeldingen (12) over het feit dat een lening niet kan worden afgelost met iDeal.
✅ Er wordt aan een oplossing gewerkt.

Sammy: ´Kan mijn lening niet aflossen, omdat het IDEAL linkje maar 2 banken aangeeft, waaronder mijn bank niet tussen staat!!! Alleen ABN AMRO EN ASN!´

Serena: ´Ik wil mijn lening afbetalen maar ik kan geen bank selecteren om met iDeal te betalen.´

Jode: ´Na aflossen lening is het niet mogelijk een nieuwe lening aan te vragen, ik krijg ook geen mail dat de betaling goed ontvangen is (in leenhistorie staat lening als terugbetaald maar kan geen nieuwe aanvragen). Wanneer is dit opgelost? Chat is er ook niet meer?´

Anoniem: ´Kan lening niet aflossen omdat IDeal pagina een foutmelding geeft. Wat nu?´

Ingrid: ´Ik kan mijn lening nog steeds niet terugbetalen als ik voor de ideal link kies staat er invalid pagina. Hoe kan ik alsnog mijn lening betalen.´

Aniek: ´Ik kan geen bank aanvinken bij betaling dmv ideal´

Jose: ´Ik wil lening terug betalen maar blijf hangen bij IDEAL. Kan geen bank aangeven.´

Jim: ´Ik kan mijn volledige lening niet met ideal betalen kan de bank niet selecteren . is er een storing want er komt elke keer invalid te staan. Help mij ben nu al een uur bezig. met deze betaling te willen afronden

Ingrid: ´Ik kan mijn minilening niet terugbetalen blijft telkens hangen en kom niet verder.´


Update 20-06-2020. 5 bestaande klanten melden verschillende storingen.

1. De iDeal link om een lening terug te betalen werkt niet. Er kan geen bank geselecteerd worden.
2. Een al afbetaalde minilening blijft als onbetaald in het systeem staan. Er kan dus nog geen nieuwe minilening worden aangevraagd.
3. Jari meldt dat hij niet kan inloggen omdat hij geen pincode krijgt toegestuurd.

✅ Er wordt aan een oplossing gewerkt.


Update 19-06-2020. 2 bestaande klanten die hun lening willen aflossen kunnen niet met iDeal betalen. De button om een betaling te verrichten werkt niet.

Klant meldt: ´Ik probeer mijn lening af te betalen, maar ik kan niet via ideal betalen, er staat invalide site op. Hoe kan ik nu betalen, ik wil zo snel mogelijk van de lening af. Ik probeer het via de chat te vragen maar niemand verschijnt.´


Update 17-06-2020. Een melding van een bestaande klant die deze keer wel kan inloggen, maar zijn lening niet kan aflossen met iDeal. Hieronder zijn opmerking.

Klant Mike meldt het volgende: ´Ik heb zojuist ook mijn openstaande lening proberen af te lossen. Via ideal lukt dit niet, krijg je de melding: “Invalid step.” dus heb het via trustly gedaan. De betaling is nu dus wel afgeschreven en kwam ook netjes op de betalingspagina terug (groen balkje dat het enkele minuten kan duren), echter nu 2 uur verder, maar de lening staat nog steeds open


Update 16-06-2020. Nieuwe storingsmelding over het feit dat een openstaande lening niet kan worden afgelost bij Ferratum.

Klant Bart meldt het volgende: ´Ik log in en dan wil ik het laatste bedrag betalen, klik dan op de oranje knop om alles te betalen. Dan opent die het wel en staat er geef uw bank op, maar kan mijn bank er niet tussen zetten kan helemaal de lijst van banken niet openen en wat minder iDeal staat dat kan ik wel openen, maar dat kan ik niet staat bij dat je dan gegevens moet door geven en later moet inloggen via de app en dat Ferratum de betaling er dan van af haalt. Maar daar hou ik niet zo van, hoe moet ik dit oplossen want ik wil graag de lening afbetalen.


Update 15-06-2020. Wederom een melding van een bestaande klant die zijn lening heeft afgelost, maar de lening staat nog steeds open bij Ferratum. Gebruik de chatfunctie van Ferratum tijdens openingstijden om het probleem op te lossen. 

Openingstijden Ferratum:
Maandag: 09:00 – 17:00
Dinsdag: 09:00 – 17:00
Woensdag: 09:00 – 17:00
Donderdag: 09:00 – 17:00
Vrijdag: 09:00 – 17:00
Zaterdag: Gesloten
Zondag: Gesloten


Update: 10-06-2020. De storing dat bij inloggen bij Ferratum een afbetaalde lening nog als openstaand werd aangemerkt is naar het zich laat aanzien opgelost. Zowel Ferratum als Saldodipje hebben op dit moment geen storingen.


Update: 31-05-2020. Een mevrouw meldt zojuist dat zij als bestaande klant haar lening heeft afgelost, maar dat deze na inloggen op Ferratum nog steeds open staat.


Update: Vrijdag 29-05-2020. Geen nieuwe storingen gemeld sinds 2 dagen geleden. Het bezoekersaantal op deze storingspagina blijft hoog, echter zijn er geen nieuwe meldingen binnen gekomen. Melden kan via het contactformulier.

Update: Woensdag 27-05-2020. Een bestaande klant meldt zojuist dat hij niet kan inloggen bij Ferratum.


Update: Donderdag 21-05-2020. Verschillende consumenten melden dat vanwege het coronavirus en de daarmee samenhangende economische onzekerheid, zowel Ferratum als Saldodipje veel strikter zijn geworden met het goedkeuren van een minilening. Zorg dus vooral dat je aan de gestelde voorwaarden voldoet wanneer je een aanvraag gaat indienen.

De voorwaarden in het kort:
1. Je hebt een regelmatig inkomen van minimaal 900 euro netto per maand.
2. Er is geen openstaande minilening.
3. Eerdere minileningen zijn netjes op tijd afgelost.
4. Je bent minimaal 18 jaar oud.

Lees uitgebreider over de voorwaarden voor een minilening.

Zorg ook vooral dat je de gevraagde papieren, zoals legitimatie en loonstrook of bankafschrift direct opstuurt. Probeer ook niet een te hoog bedrag aan te vragen. Is het je eerste aanvraag, dan zou ik niet boven de 500 euro gaan.



Verschil Ferratum en Saldodipje

Veel Nederlandse consumenten die niet bekend zijn met het fenomeen ´minilening´weten vaak niet wat het verschil is tussen Ferratum en Saldodipje. Laten we beginnen met het feit dat beide bedrijven onderdeel zijn van de Ferratum Groep. Dus een wezenlijk verschil is er in dat opzicht niet. Het verschil zit meer in het feit hoe de leningen worden aangeboden. Ferratum heeft dit opgesplitst in een minilening en een pluslening. Bij Saldodipje is dit niet het geval en vallen alle kredieten onder 1 noemer. Voorts is de rente bij beide aanbieders gelijk en ook de voorwaarden zijn identiek.

Verschil minilening en pluslening

Minilening
Pluslening

Minilening is het lenen van een klein bedrag vanaf €100 tot maximaal €1000.
Bedragen van €100 tot en met €500 dienen in 1 keer te worden afgelost binnen 30 dagen.
Bedragen van €600 tot en met €1000 dienen in 1 keer te worden afgelost binnen 45 dagen.

Pluslening is het lenen van een groter bedrag vanaf €1100 tot maximaal €1500.
Al deze bedragen mogen in 2 termijnen worden afgelost, maar altijd binnen 62 dagen.


Ferratum inloggen

1. Log in op de beginpagina

Heb je al een minilening lopen bij Ferratum, of heb je zojuist een activatielink toegestuurd gekregen? Dan kun je inloggen op de klantomgeving op de website van Ferratum. Ook klanten die een pincode hebben ontvangen kunnen op dezelfde manier inloggen.

Wanneer je naar de beginpagina gaat, dan zie je rechts bovenin een button waar staat ´log in´.

Inloggen bij Ferratum beginpagina
Inloggen bij Ferratum beginpagina

2. Vul je gegevens in

Op het scherm welke je nu te zien krijgt vul je je geboortedatum en je mobiele telefoonnummer in. Verstuur deze gegevens voor het ontvangen van een eenmalige pincode op je mobiele telefoon. Op dezelfde pagina kun je ook je telefoonnummer wijzigen mocht je een nieuw nummer hebben welke nog niet bekend is in het systeem van Ferratum.

pincode aanvragen bij ferratum
Vraag je pincode aan

3. Log nu in op je klantomgeving

Heb je bovenstaande stappen succesvol uitgevoerd? Nu kun je inloggen bij Ferratum. Is het niet gelukt dan kun je op openingstijden ook gebruik maken van de chatfunctie om jouw specifieke probleem op te lossen.

Log hier in op Ferratum


Saldodipje inloggen


Openingstijden Ferratum en Saldodipje

Ferratum openingstijden

Ferratum is open voor het aanvragen van een minilening 24 uur per dag, 7 dagen per week. Echter wanneer je vragen hebt en je wil de klantenservice bereiken dan zijn de openingstijden als volgt:
Maandag: 09:00 – 17:00
Dinsdag: 09:00 – 17:00
Woensdag: 09:00 – 17:00
Donderdag: 09:00 – 17:00
Vrijdag: 09:00 – 17:00
Zaterdag: Gesloten
Zondag: Gesloten

Saldodipje openingstijden

Saldodipje is open voor het aanvragen van een minilening 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Echter wanneer je vragen hebt en je wil de klantenservice bereiken dan zijn de openingstijden als volgt:
Maandag: 09:00 – 17:00
Dinsdag: 09:00 – 17:00
Woensdag: 09:00 – 17:00
Donderdag: 09:00 – 17:00
Vrijdag: 09:00 – 17:00
Zaterdag: Gesloten
Zondag: Gesloten

Ferratum en Saldodipje bekijken



ferratum minilening

Ferratum spoed
Binnen 24 uur geld
€100 – €1500
30, 45, 62 dagen
Géén BKR toetsing!

Direct beschikbaar

Bekijk Ferratum


saldodipje minilening

Saldodipje snel
Snel op je rekening
Vanaf €100
Flexibel aflossen
Zonder BKR toetsing

Snel pinnen

Bekijk Saldodipje


Dinsdag 25-02-2020. Alle achterstanden bij zowel Ferratum en Saldodipje lijken te zijn ingelopen. Ook zijn er geen klachten over storingen aan de websites binnen gekomen.


Maandag 17-02-2020. Het aantal klachten wat ons bereikt is drastisch afgenomen. het lijkt er op dat de achterstanden in uitbetalingen goed worden weggewerkt. Echter lijken de problemen zoals eerder genoemd, met het verifiëren van je bankrekening nogal hardnekkig te zijn. Er wordt nog steeds gewerkt om de service weer 100% optimaal te maken.


Donderdag 13-02-2020. Een aantal klachten druppelen nog binnen. Gemeld wordt dat het vooral leningen betreft die aangevraagd zijn tijdens de storing van de websites van Ferratum en Saldodipje. Deze storing was vooral verleden week voelbaar.

Nieuwe aangevraagde leningen worden wel weer snel uitbetaald.


Woensdag 12-02-2020. Toch weer wat nieuwe klachten. Mevrouw B. meldt dat zij haar IBAN niet kan verifiëren. Zij heeft dit naar eigen zeggen juist uitgevoerd, maar het systeem blijft een foutmelding geven. Zij heeft eerdere minileningen wel op een correcte manier ontvangen.

Vanwege de grote drukte bij de klantenservice kan het wat langer duren om antwoord te krijgen op vragen die per email gesteld worden.

✅ Ook aan bovengenoemde storing wordt gewerkt.


Dinsdag 11-02-2020. Achterstanden in de uitbetalingen zijn zo goed als ingelopen. Nieuwe aangevraagde minileningen worden weer supersnel uitbetaald door Ferratum en Saldodipje :)

✅ Geen storingen aan de websites gemeld.


Maandag 10-02-2020. De meeste achterstanden in de uitbetalingen bij Ferratum en Saldodipje zijn inmiddels verholpen. Het kan voorkomen dat er nog een kleine achterstand is. Er wordt ook vandaag weer hard aan gewerkt om deze weg te werken.

✅ Geen storingen aan de websites gemeld.

Vrijdag 07-02-2020. Veel achterstanden in de uitbetalingen ingelopen.

✅ Geen storingen aan de websites gemeld.


Donderdag 06-02-2020. De achterstanden worden nu goed weggewerkt. Log in op je account om de stand van zaken te bekijken.

✅ Ook de snelheid van goedkeuren en toesturen van link voor testbetaling moet nu weer in orde zijn.


Woensdag 05-02-2020. Nog steeds achterstand in de uitbetalingen van goedgekeurde leningen. Ook vandaag zal er weer een gedeelte van de achterstand worden weggewerkt.

✅ Controleer je account bij Ferratum of Saldodipje voor updates in de uitbetaling.


Dinsdag 04-02-2020. Niet veel veranderd sinds gisteren. Geen storingen meer op de websites van Ferratum en Saldodipje.

Echter nog wel achterstanden in de uitbetaling van goedgekeurde leningen. Ook is er een achterstand in het goedkeuren van minileningen.

✅ De achterstanden worden actief weggewerkt.


Maandag 03-02-2020. Er is nog steeds een achterstand in de uitbetalingen van goedgekeurde minileningen bij Ferratum en Saldodipje. Vandaag wordt hard gewerkt om de achterstand in te lopen.

✅ De storingen aan beide websites lijken te zijn verholpen.


Zaterdag 01-02-2020. De uitbetalingen van goedgekeurde leningen zijn vertraagd. Ook de klantenservice is nog lastig bereikbaar vanwege dit probleem. De achterstanden worden ingelopen. Dit geldt voor zowel Ferratum, als voor Saldodipje.


Vrijdag 31-01-2020. De storingen aan de websites van Ferratum en Saldodipje zijn grotendeels verholpen.

Er is nog wel een achterstand in de uitbetalingen. Verschillende klanten melden dat zij sinds vrijdag op uitbetaling wachten. Onbekend is nu nog of zij vandaag wel een betaling krijgen.


Donderdag 30-01-2020. Tot nu toe nog onbekend of de storingen ook vandaag aanhouden.
Bekend is wel dat er een achterstand in de uitbetalingen van goedgekeurde leningen is.

– Meerdere klanten melden dat hun aanvraag is goedgekeurd met de melding dat deze is uitbetaald. Echter hebben zij nog niets op hun rekening ontvangen. Klant van Ferratum zegt dat hij afgelopen vrijdag een goedkeuring heeft gekregen en nog steeds wacht op uitbetaling.

✅ Ferratum en Saldodipje zijn druk doende om de vertraging te verhelpen. Een en ander is ontstaan na een update van de website, begin januari.

Later vandaag meer

Aantal storingsmeldingen vandaag: 92


Woensdag 29-01-2020. De problemen van gisteren (dinsdag) lijken ook vandaag nog aan te houden.

1. Een bestaande klant zegt dat zij een afwijzing voor een minilening heeft gekregen, terwijl zij een aantal eerdere leningen zonder problemen kreeg goedgekeurd. Onbekend is of het hier een storing betreft, of een afkeuring vanwege een wijziging in de persoonlijke situatie.

2. Een klant van Ferratum zegt dat zij een lening heeft aangevraagd, maar geen respons krijgt van het bedrijf. Er was geen foutmelding op de website.

3. Het kan zijn dat het op dit moment zo druk is vanwege een achterstand dat de responstijd van zowel Ferratum als Saldodipje langer is dan gebruikelijk.

Aantal storingsmeldingen: 126

Dinsdag 28-01-2020. Een mevrouw meldt dat zij bij het aanvragen van een lening de melding krijgt dat er reeds een aanvraag loopt. Volgens haar klopt dit niet (2x door verschillende klanten gemeld). Dit houdt in dat zij nu geen aanvraag kan indienen. Op de chat heeft zij naar eigen zeggen meer dan 100 wachtenden voor zich.

Een andere klant zegt dat hij bij de aanvraag een error krijgt en ook de melding dat de klantenservice niet bereikbaar is.

Klant meldt dat hij wel een lening kon aanvragen, alleen niet een link via email ontvangen heeft om een testbetaling te doen.

Aantal storingsmeldingen: 73


Maandag 27-01-2020. Naar het zich laat aanzien zijn de storingen bij Ferratum en Saldodipje verholpen. Ook de klantenservice is weer bereikbaar. Er is de afgelopen dagen hard gewerkt om de bestaande en nieuwe klanten weer van dienst te kunnen zijn.


Zaterdag 25-01-2020. Voor zover bekend zijn de storingen van gisteren (vrijdag) nog niet verholpen. Later volgen updates.

Storingen: Kan niet inloggen, kan geen aanvraag indienen, kan geen garantsteller selecteren, foutmelding bij aanvragen.

Openingstijden van Ferratum en Saldodipje zijn van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00. Vandaag en morgen zal het dus extra lastig zijn om met de klantenservice in contact te komen.

Aantal storingsmeldingen: 295

Vrijdag 24-01-2020. Klant meldt ons dat zij sinds vanmorgen geen nieuwe minilening kan aanvragen terwijl ze daar wel voor in aanmerking komt. Ze zegt dat er telkens een foutmelding op het scherm verschijnt. Onbekend is tot nu toe of dit een incidentele storing is, of een storing in het systeem van de website(s).

Verschillende klanten melden dat het lastig is om de klantenservice te bereiken. Vanwege de vermoedelijke storing is het nu drukker dan normaal. Er wordt naar het probleem gekeken.

Klant meldt dat er geen externe garantsteller kan worden geselecteerd.

Aantal storingsmeldingen: 275


20-01-2020. Op dit moment zijn er geen storingen meer bekend. Het probleem met het inloggen is verholpen. Klanten die in 2019 een minilening hebben gekregen en deze willen aflossen kunnen terecht op een speciale pagina. Dit alles heeft te maken met een update van de website, toen zijn er een aantal storingen ontstaan. Voor zover bekend zijn deze nu verholpen.

14-01-2020. Er is een storing bekend waarbij klanten die eerder een minilening van Ferratum of Saldodipje hebben afgenomen, niet kunnen inloggen. De storing is hardnekkig en geeft veel problemen voor bestaande klanten. De storing is ontstaan na een update van de websites van beide aanbieders. Er wordt gewerkt aan een oplossing voor het probleem.

02-01-2020. Vanaf vandaag zullen de websites van Ferratum en Saldodipje een update ondergaan. Het is dan ook tijdelijk niet mogelijk om een minilening aan te vragen. Waarschijnlijk is de storing cq. update van korte duur. Wanneer beide websites weer beschikbaar zijn voor het lenen van een klein bedrag, dan zal dit bericht worden bijgewerkt.


Vraag & antwoord

Is er op dit moment een storing bij Ferratum?

De laatste storingsmelding betrof problemen met inloggen bij Ferratum. Lees het artikel om de updates over storingen bij Ferratum en/ of Saldodipje te bekijken. Deze worden regelmatig bijgewerkt aan de hand van opmerkingen van klanten.

✅ Wat is een minilening en hoe vraag ik deze aan?

Een minilening is een relatief klein bedrag vanaf 100 euro tot maximaal 1500 euro. Deze kan anoniem worden aangevraagd, omdat er geen toetsing en registratie bij het BKR plaatsvindt. Deze kleine leningen hebben dan ook geen invloed op eventuele andere kredieten, zoals een hypotheek die je gaat aanvragen. Het aanvragen van een minilening doe je simpel online in 5 minuten.

Wat is Ferratum en Saldodipje?

Ferratum en Saldodipje zijn in Nederland de enige aanbieders van een minilening voor het lenen van een klein bedrag tot 1500 euro. Met een Europese vergunning kunnen de bedrijven de Nederlandse markt bedienen.